maandag 19 januari 2015

Last-minute besparingen: zorgverzekeraar wijzigen en jaarpremie in 1x betalen

Ik ben uiteraard van zorgverzekeraar verandert. Dit keer heb ik niet met een vergelijkingssite gedaan, maar puur uit gevoel (en kosten). Qua kosten scheelde mijn nieuwe zorgverzekeraar niet veel van mijn oude (ik kreeg niet eens een aanmeldbonus), maar qua dekkingen wel.

Ik heb de jaarpremie voor 2015 in 1x betaald. En wel op 31 december 2014 (na overleg met de zorgverzekeraar). Met een jaarpremie krijg ik al 2% korting. Maar het feit dat ik deze in 2014 al heb betaald, bespaart me nog eens 1.2% vermogensheffingrente.

Win-win eigenlijk. Betalen moet je toch. En als ik dit bedrag op een (internet)spaarrekening van 1.5% rente had gezet, dan had ik over het jaar gemiddeld maar 0,75% rente gekregen (moeilijk rekenformule omdat je elke maand een bedrag moet aftrekken waar je geen rendement op kan maken).

Alleen over de VRH had ik al "winst" kunnen halen. En dan ook nog eens die 2% korting er bij. Als dit bedrag in januari was betaald, dan zal ik dubbel verlies geleden hebben.

Het is alleen jammer dat mijn zorgverzekeraar niet doet aan klantenwerving via aanmeldbonus. Anders had ik via Euroclix toch een aardig bedragje kunnen krijgen (vorig jaar had ik 200 euro verdient door mijn hele familie te laten veranderen van zorgverzekeraar)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten