maandag 22 september 2014

Dure producten en garantie (1) Apple

Soms moet je op bepaalde dingen niet besparen. En dan heb ik het met name over de duurdere luxe producten.

Ik koop al jaren een iPhone in plaats van een goedkope smartphone uit China. Zelfs een goedkopere Samsung komt er hier niet in.
Ik heb dan ook zeer goede ervaringen met Apple producten. Niet alleen komen de nieuwste vooruitstrevende apps altijd eerst op Apple uit, maar met name de betrouwbaarheid en service zijn mij het geld waard.

Neem mijn iPhone 5. Deze is tot 2x toe op een betonnen vloer gevallen. De telefoon werkt nog, maar de camera was daardoor van streek. De eerste keer kwam er wat stof in de lens. 
Ik kreeg toen gewoon een nieuwe iPhone 5 mee toen ik langs de Apple store ging.
De 2e keer kreeg de camera op bepaalde momenten storingen (ook na de val). Ik kreeg toen WEER een nieuwe mee. 

Helaas had ik deze iPhone via een telefoonboer gekocht. Ik kan dus alleen het eerste jaar van deze service genieten. Als er iets gebeurd in het tweede jaar dan moet ik aankloppen bij de verkoper. De telefoonboer dus. Fabrieksgarantie is maar 1 jaar.

Daarom heb ik mijn huidige iPhone 5s direct bij Apple gekocht. Dan heb ik namelijk 2 jaar garantie direct bij Apple. Deze heb ik dit keer echter goed beschermd. Met een speciale screenprotector van gehard glas en een aluminium bumper. Deze heeft de iPhone beschermd tegen een val van een marmeren trap (4x stuiteren). 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten