donderdag 4 september 2014

Aandelen

Soms ben ik blij dat ik niet meer in losse aandelen handel.
Ik begrijp namelijk niks van de beursbewegingen heb ik gemerkt. Met de huidige ontwikkelingen in de wereld: Oekraïneproblemen, Isis, rampen,etc had ik verwacht dat de beurzen zullen dalen... Maar ze zijn maar gaan stijgen.

 Ik koop enkel index trackers in. Al dan niet in fondsvorm, want dan heb je in een keer aandelen in duizenden bedrijven. Ik leg elke maand een vast bedrag in op indexfondsen, maar ik heb ook losse index trackers gekocht. De afgelopen weken ben ik echter bezig om sommige te verkopen om weer in te leggen in trackers met lagere koste (Vanguard).

Ik had daarom voor sommige index trackers in mijn bezit (al enkele jaren) een verkooporder ingesteld om deze te verkopen als deze 15% rendement hebben gehaald. En dat is voor vrij veel dus wel gelukt.

Nou zou ik eigenlijk moeten wachten tot de beurzen weer dalen voordat ik weer inleg, maar ik vind het wel best zo. Na een aankoop in de ochtend zijn deze weer met een paar procent gestegen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten