vrijdag 29 augustus 2014

Printerinkt. Merk of merkloos?

Ik heb ongeveer 5 jaar geleden een laserprinter gekocht. De toner daarvan is deze week (bijna) op, dus ben ik eens op zoek gegaan naar een navulling.

Ik kan via een webshop een originele toner kopen voor 60 euro. Een merkloze kost 40 euro. Voor beide is de verzending gratis (want de bestelling is boven de 25 euro)

Via Shopkorting krijg ik nog eens 4% korting.


Ik vraag me echter af of het "waard" is om een merkloze te nemen. Want zeg nou zelf, een toner gaat bij mij dus 5 jaar mee. De toner die met de printer was geleverd is ook nooit "vol", volgens de printer was deze goed voor 1000 printjes, terwijl een nieuwe volle toner 2000 velletjes kan printen.

Dus dat kan wel eens betekenen dat ik misschien zelfs 10 jaar met deze toner kan printen... Waarom dan niet gewoon "merk" kopen? Dat is immers maar (60-4%=57,6)-(40-4%=38,40)=19,2 euro. Dus minder dan 2 euro per jaar verschil.

Maar ja... de bestelling is al gedaan.

1 opmerking:

  1. Wij kochten ook een paar merkloze cartridges voor onze printer.
    Maar die vielen ontzettend tegen qua helderheid.
    Nu hebben we weer de merk cartridges gekocht en die zijn echt veel beter.

    BeantwoordenVerwijderen