maandag 4 augustus 2014

Besparen op energie: energieleverancier en zelf stroom opwekken

Ik ben toch overstag gegaan. Ik ben van energieleverancier overgestapt. Tenminste, ik heb via  EuroClix de overstap in werking gezet.

Ik ga van Eneco naar Greenchoice

Volgens de berekeningen komen wij niet eens zoveel voordeliger uit. 100 euro jaarlijks. En dat is dit jaar. De vorige keren dat ik ging berekenen was het verschil nog minder.

Maar ik ben toch overgestapt. Omdat 100 euro toch nog steeds 100 euro is. En Greenchoice biedt via Windcentrale.nl de mogelijkheid aan om winddelen te kopen. Daarmee kan je "zelf" windenergie opwekken en je stroomkosten ietwat omlaag brengen.

Ik twijfel namelijk nog over zonnepanelen. De terugverdientijd van zonnepanelen is best lang. 6-8 jaar. En daarna maak je pas pure winst.
Blijven we ook zo lang hier wonen, ook al is onze huis over 10 jaar hypotheekvrij? Terwijl ik op de volgende subsidieronde wacht, kan ik net zo goed wat winddelen nemen dacht ik.

Want winddelen kan je wel meeverhuizen. Alleen kan je dan weer niet van energieleverancier wisselen. Maar ja, wij zijn dan ook 30 jaar niet van leverancier verandert.

En via EuroClix overstappen zorgt er ook nog eens voor dat ik wat extra clix krijgt. In tegenstelling tot andere vergelijkingssites. Want direct bij greenchoice aanmelden zal betekenen dat ik hogere energietarieven krijg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten